OctAs you like it

As You Like It!

10. kl. har nettopp avsluttet periode i engelsk, der de oppførte Shakespeares «As You Like It». Dette er en komedie som byr på alt det publikum vil ha, derfor heter det da også: «Som dere vil ha det!». Her er det rivalisering, romantisk kjærlighet, hyrder i idylliske landskaper, forviklinger, konflikt mellom søsken og happy ending! Rett etter sommerferien kastet 10. klasse seg ut i dette arbeidet. Klasselærer Eldbjørg Sollid hadde allerede lest stykket igjennom med klassen før sommerferien. Gjennom fire uker med intenst teaterarbeid skapte 10 kl. en times forestilling på klingende engelsk. Det ble holdt to forestillinger, en for skolen og en for foreldrene samme kveld. Gratulerer 10. kl. med denne prestasjonen!